Nabór wniosków o dofinansowanie do usunięcia azbestu

Zdjęcie tabliczki UWAGA AZBEST
Facebook.com Pobierz PDF

 

OGŁOSZENIE

BURMISTRZA SULĘCINA

 O NABORZE WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE DO USUNIĘCIA WYROBÓW I MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST

 Z TERENU GMINY SULĘCIN W 2025 R.

Gmina Sulęcin wnioskuje o pozyskanie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w ramach programu ,,Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest w woj. Lubuskim w 2025 r.”

Dotacja wynosić może do 80% kosztów kwalifikowanych oraz do 1000,00 złotych za tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.

Wnioskodawcy będą partycypowali w kosztach usługi na warunkach określonych w umowie z Gminą. 

Dofinasowanie obejmować będzie część kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, nie będzie obejmować kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

O dofinasowanie mogą się ubiegać:

  •        osoby fizyczne, będące właścicielami nieruchomości,
  •      osoby prawne, w tym m.in. Skarb Państwa, firmy, stowarzyszenia, kościoły, jst i ich jednostki, spółdzielnie, szkoły, będące właścicielami nieruchomości, z zastrzeżeniem zachowania przepisów pomocy publicznej,
  •      właściciele gospodarstw rolnych, z wyłączeniem gospodarstw należących do beneficjentów objętych wsparciem w ramach inwestycji A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z zastrzeżeniem zachowania przepisów o pomocy publicznej.

Wykonawcą zadania będzie firma wyłoniona przez Gminę Sulęcin. Dofinansowanie nie będzie obejmować prac zleconych przez wnioskodawcę we własnym zakresie oraz kosztów poniesionych wcześniej przez wnioskodawcę.

Wzór wniosku o dofinansowanie do usunięcia wyrobów i materiałów zawierających azbest z terenu gminy Sulęcin w 2025 r. wraz z załącznikami można pobrać w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, pokój 23 lub ze strony internetowej www.sulecin.pl (zakładka Ochrona środowiska i gospodarka komunalna- usuwanie azbestu- nabór wniosków). 

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć

w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, w Biurze Obsługi Interesanta (parter),

w terminie do dnia 27 czerwca 2025 r., w godzinach pracy Urzędu.

Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z uzyskaniem dofinansowania.

Rozpatrywane będą tylko kompletne wnioski wraz z wymaganymi załącznikami, które wpłyną do tut. Urzędu w wyznaczonym terminie. Wnioski, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wskazanego terminu lub niekompletne, nie podlegają procedurze oceny.

W przypadku złożenia wniosków na kwotę przekraczającą możliwości finansowe Gminy, o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku decydować będzie kolejność wpływu wniosku do tut. Urzędu.

Podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie, którego wniosek nie został uwzględniony, nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Podmiot ten może ubiegać się o dofinansowanie w kolejnym naborze realizowanym przez Gminę Sulęcin.

Gmina Sulęcin zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zadania na każdym etapie jego realizacji m.in. w przypadku nieotrzymania dofinansowania z WFOŚiGW w Zielonej Górze lub w przypadku złożenia przez wykonawców ofert przekraczających możliwości finansowe Gminy.  

Dofinansowanie do usunięcia azbestu stanowi pomoc publiczną. 

Informacje o naborze wniosków można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, pokój 23 (parter) lub telefonicznie pod nr 95 777 09 26.

Do pobrania

Zobacz również