OGŁOSZENIE
BURMISTRZA SULĘCINA
O NABORZE WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE DO USUNIĘCIA WYROBÓW I MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Z TERENU GMINY SULĘCIN W 2025 R.
Gmina Sulęcin wnioskuje o pozyskanie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w ramach programu ,,Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest w woj. Lubuskim w 2025 r.”
Dotacja wynosić może do 80% kosztów kwalifikowanych oraz do 1000,00 złotych za tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
Wnioskodawcy będą partycypowali w kosztach usługi na warunkach określonych w umowie z Gminą.
Dofinasowanie obejmować będzie część kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, nie będzie obejmować kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
O dofinasowanie mogą się ubiegać:
- osoby fizyczne, będące właścicielami nieruchomości,
- osoby prawne, w tym m.in. Skarb Państwa, firmy, stowarzyszenia, kościoły, jst i ich jednostki, spółdzielnie, szkoły, będące właścicielami nieruchomości, z zastrzeżeniem zachowania przepisów pomocy publicznej,
- właściciele gospodarstw rolnych, z wyłączeniem gospodarstw należących do beneficjentów objętych wsparciem w ramach inwestycji A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z zastrzeżeniem zachowania przepisów o pomocy publicznej.
Wykonawcą zadania będzie firma wyłoniona przez Gminę Sulęcin. Dofinansowanie nie będzie obejmować prac zleconych przez wnioskodawcę we własnym zakresie oraz kosztów poniesionych wcześniej przez wnioskodawcę.
Wzór wniosku o dofinansowanie do usunięcia wyrobów i materiałów zawierających azbest z terenu gminy Sulęcin w 2025 r. wraz z załącznikami można pobrać w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, pokój 23 lub ze strony internetowej www.sulecin.pl (zakładka Ochrona środowiska i gospodarka komunalna- usuwanie azbestu- nabór wniosków).
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć
w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, w Biurze Obsługi Interesanta (parter),
w terminie do dnia 27 czerwca 2025 r., w godzinach pracy Urzędu.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z uzyskaniem dofinansowania.
Rozpatrywane będą tylko kompletne wnioski wraz z wymaganymi załącznikami, które wpłyną do tut. Urzędu w wyznaczonym terminie. Wnioski, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wskazanego terminu lub niekompletne, nie podlegają procedurze oceny.
W przypadku złożenia wniosków na kwotę przekraczającą możliwości finansowe Gminy, o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku decydować będzie kolejność wpływu wniosku do tut. Urzędu.
Podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie, którego wniosek nie został uwzględniony, nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Podmiot ten może ubiegać się o dofinansowanie w kolejnym naborze realizowanym przez Gminę Sulęcin.
Gmina Sulęcin zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zadania na każdym etapie jego realizacji m.in. w przypadku nieotrzymania dofinansowania z WFOŚiGW w Zielonej Górze lub w przypadku złożenia przez wykonawców ofert przekraczających możliwości finansowe Gminy.
Dofinansowanie do usunięcia azbestu stanowi pomoc publiczną.
Informacje o naborze wniosków można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, pokój 23 (parter) lub telefonicznie pod nr 95 777 09 26.