W dniu 25 września br. w godzinach 12.00 -12.30 na terenie Sulęcina przeprowadzona zostanie głośna próba syren alarmowych.
Nadany zostanie następujący sygnał akustyczny:
- ogłoszenie alarmu – modulowany dźwięk syreny trwający 3 minuty,
- odwołanie alarmu – ciągły dźwięk syreny, trwający 3 minuty.
Celem przeprowadzenia próby syren jest zapoznanie społeczeństwa z sygnałami alarmowymi obowiązującymi w kraju oraz skontrolowanie sprawności technicznej systemu alarmowego.
Podstawa prawna:
- Art. 14, ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r., o zarządzaniu kryzysowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1907);
- Ustawa z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 lutego 2024 r. w sprawie systemów wykrywania skażeń i powiadamiania o ich wystąpieniu oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz.U. 2024 poz. 290);
- Zarządzenie Wojewody Lubuskiego z dnia 1 lutego 2017 r. w sprawie zasad użytkowania radiowych sieci zarządzania i alarmowania przez służby, straże, inspekcje, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki służby zdrowia i inne jednostki organizacyjne funkcjonujące na terenie województwa lubuskiego.