Odpis aktu stanu cywilnego
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego.
-
Do wglądu dokument tożsamości wnioskodawcy.
Miejsce złożenia dokumentów:
-
pocztą tradycyjną adresowaną na: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin
-
osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Sulęcinie (ul. Lipowa 18, parter, pokój nr 11 lub 12)
-
elektronicznie za pośrednictwem skrzynki ePUAP (wymagany Profil Zaufany)
Opłaty:
Opłata skarbowa:
-
22,00 zł za odpis skrócony
-
22,00 zł za wielojęzyczny odpis skrócony
-
33,00 zł za odpis zupełny
Termin i sposób załatwienia:
-
niezwłocznie, gdy akt stanu cywilnego znajduje się w rejestrze stanu cywilnego
-
do 7 dni roboczych, gdy akt stanu cywilnego w formie papierowej znajduje się w USC Sulęcin
-
do 10 dni roboczych, gdy akt stanu cywilnego w formie papierowej znajduje się w innym USC
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
Inne informacje:
Podmioty uprawnione do uzyskania odpisu:
osoba, której akt dotyczy, jej małżonek, wstępny (np. rodzic), zstępny (np. dziecko, wnuk), rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy (np. rodzic), opiekun, osoba, która wykaże w tym interes prawny, sąd, prokurator, organizacja społeczna (o ile jest to zgodne z jej celami statutowymi i przemawia za tym interes społeczny), organy administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Informacji udzielają pracownicy Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich:
-
tel. 95 777 09 27,
-
tel. 95 777 09 28,
-
tel. 95 777 09 31.