Odpis aktu stanu cywilnego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego.

  2. Do wglądu dokument tożsamości wnioskodawcy.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • pocztą tradycyjną adresowaną na: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin

  • osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Sulęcinie (ul. Lipowa 18, parter, pokój nr 11 lub 12)

  • elektronicznie za pośrednictwem skrzynki ePUAP (wymagany Profil Zaufany)

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • 22,00 zł za odpis skrócony

  • 22,00 zł za wielojęzyczny odpis skrócony

  • 33,00 zł za odpis zupełny

Termin i sposób załatwienia:

  • niezwłocznie, gdy akt stanu cywilnego znajduje się w rejestrze stanu cywilnego

  • do 7 dni  roboczych, gdy akt stanu cywilnego w formie papierowej znajduje się w USC Sulęcin

  • do 10 dni roboczych, gdy akt stanu cywilnego w formie papierowej znajduje się w innym USC

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy:

Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

Inne informacje:

Podmioty uprawnione do uzyskania odpisu:
osoba, której akt dotyczy, jej małżonek, wstępny (np. rodzic), zstępny (np. dziecko, wnuk), rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy (np. rodzic), opiekun, osoba, która wykaże w tym interes prawny, sąd, prokurator, organizacja społeczna (o ile jest to zgodne z jej celami statutowymi i przemawia za tym interes społeczny), organy administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.


Informacji udzielają pracownicy Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich:

  • tel. 95 777 09 27,

  • tel. 95 777 09 28,

  • tel. 95 777 09 31.