Przeniesienie (transkrypcja) zagranicznego aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przeniesienie (transkrypcję) zagranicznego aktu stanu
cywilnego do rejestru stanu cywilnego.
2. Odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem
na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego; w przypadku, gdy odpis zagraniczny jest wydany na druku wielojęzycznym tłumaczenie nie jest
wymagane,
- w przypadku, gdy zagraniczny akt małżeństwa nie posiada informacji o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa należy złożyć oświadczenie o noszonym nazwisku po zawarciu związku małżeńskiego; jeżeli osoba nie składa wniosku osobiście oświadczenie musi być poświadczone przez konsula.
3. Dokument tożsamości do wglądu.
4. Pełnomocnictwo, w przypadku nie osobistego złożenia wniosku przez osobę, której zagraniczny akt dotyczy.
Miejsce złożenia dokumentów:
-
pocztą tradycyjną adresowaną na: Urząd Stanu Cywilnego w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin
-
osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego: ul. Lipowa 18, parter, pokój nr 11 lub 12)
Opłaty:
Opłata skarbowa:
-
50 zł za odpis zupełny aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji.
Termin i sposób załatwienia:
Do 30 dni.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Inne informacje:
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być:
- osoba, której akt dotyczy (w przypadku aktu urodznia - rodzice dziecka),
- inne osoby, które wykażą interes prawny lub faktyczny w transkrypcji dokumentu potwierdzającego zgon.
- tel. 95 777 0927
- tel. 95 777 0928