Przeniesienie (transkrypcja) zagranicznego aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego

Wymagane dokumenty:

 1. Wniosek o przeniesienie (transkrypcję) zagranicznego aktu stanu
    cywilnego do rejestru stanu cywilnego.

 2. Odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem
    na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego; w przypadku, gdy odpis zagraniczny jest wydany na druku wielojęzycznym tłumaczenie nie jest   
    wymagane,

  •  w przypadku, gdy zagraniczny akt małżeństwa nie posiada informacji o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa należy złożyć oświadczenie o noszonym nazwisku po zawarciu związku małżeńskiego; jeżeli osoba nie składa wniosku osobiście oświadczenie musi być poświadczone przez konsula.

 3.  Dokument tożsamości do wglądu.

 4.  Pełnomocnictwo, w przypadku nie osobistego złożenia wniosku przez osobę, której zagraniczny akt dotyczy.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

  •  pocztą tradycyjną adresowaną na: Urząd Stanu Cywilnego w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin

  • osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego: ul. Lipowa 18, parter, pokój nr 11 lub 12)

 

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • 50 zł za odpis zupełny aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji.

Termin i sposób załatwienia:

Do 30 dni.

Podstawa prawna:

 Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.

 Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 

 

Tryb odwoławczy:

 Nie przysługuje.

 

 

Inne informacje:

Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być:

  • osoba, której akt dotyczy (w przypadku aktu urodznia - rodzice dziecka),
  • inne osoby, które wykażą interes prawny lub faktyczny w transkrypcji dokumentu potwierdzającego zgon.
Informacji udzielają pracownicy Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich:
  • tel. 95 777 0927
  • tel. 95 777 0928