Zmiana imienia i/lub nazwiska

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o zmianę imienia i/lub nazwiska.

  2. Do wglądu dokument tożsamości wnioskodawcy.

 

 

 

 

Miejsce złożenia dokumentów:

  • pocztą tradycyjną adresowaną na: Urząd Stanu Cywilnego w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin

  • osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego: ul. Lipowa 18, parter, pokój nr 11 lub 12)

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • za wydaną decyzję w sprawie zmiany imienia lub nazwiska - 37,00 zł.

Termin i sposób załatwienia:

do 30 dni.

Podstawa prawna:

 Ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska.

 Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie na decyzję wnosi się do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

 

 

Inne informacje:

Informacji udzielają pracownicy Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich:

  • tel. 95 777 0927
  • tel. 95 777 0928