Udzielenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wymagane dokumenty:

Wniosek o udzielenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Załączniki:

  • kopia dokumentu potwierdzajacego tytuł prawny do lokalu, w którym będzie punkt sprzedaży napojów alkoholowych

  • jeżeli punkt sprzedaży znajdować się będzie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym- kopia pisemnej zgody właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku (zgoda musi byc bezwarunkowa i wydana na potrzeby prowadzonego postępowania)

  • kopia decyzji właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu

  • w przypadku ustanowienia pełnomocnika- stosowne pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • pocztą tradycyjną na Urząd Miejski w Sulęcinie, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin

  • osobiście w Biurze Obsługi Interesanta (parter, ul. lipowa 18)

  • pocztą elektroniczną na adres umig@sulecin.pl

Opłaty:

Przed wydaniem pierwszego zezwolenia proporcjonalnie do okresu ważności zezwolenia w danym roku na podstawie kwot podstawowych, które wynoszą:

  • 525 zł - na sprzedaż napojów akoholowych zawierajacych do 4,5% alkoholu oraz piwa

  • 525 zł - na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) 

  • 2100 zł - na sprzedaż napojów alkoholowych zawierajacych powyżej 18% alkoholu

Termin i sposób załatwienia:

Do 30 dni kalendarzowych.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorzadowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doreczenia decyzji stronie.

Inne informacje:

Informacji udziela pracownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej:

  • tel. 95 777 09 43.