Zawiadomienie o zmianie wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązującej od 1 marca 2025 roku
Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz.399 ze zm.) oraz podjętej przez Radę Miejską w Sulęcinie uchwały nr XI/83/25 z dnia 27 stycznia 2025 r w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty, zawiadamiamy, że od 01 marca 2025 r stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosić będzie:
35,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość.
Jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny opłata podwyższona, naliczana na podstawie wydanej decyzji administracyjnej, wyniesie 70,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość.
Zmiana stawki opłaty nie powoduje obowiązku złożenia nowej deklaracji.
Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi, którzy kompostują bioodpady w przydomowym kompostowniku, mogą skorzystać ze zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zwolnienie za kompostowanie bioodpadów w przydomowym kompostowniku wynosi 4,00 zł miesięcznie na nieruchomość.
Właściciele nieruchomości, którzy nie korzystali z tego zwolnienia, a wyrażają chęć skorzystania z niego, muszą złożyć nową deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku korzystania z ulgi związanej z kompostowaniem bioodpadów, właściciel nieruchomości nie otrzyma pojemników na bioodpady, a odpady te nie będą odbierane spod nieruchomości.
Właściciele nieruchomości, którzy dokonali wpłaty należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc marzec 2025 r lub kolejne miesiące, w oparciu o wcześniej obowiązującą stawkę opłaty, zobowiązani są dokonać dopłaty wynikającej z podwyższenia stawki.
W związku ze zmianą stawki opłaty wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych, którzy są objęci gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, otrzymają zawiadomienie o wysokości opłaty.
Zawiadomienia stanowią podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
Prosimy o zweryfikowanie ilości osób wskazanej w zawiadomieniu i w przypadku różnicy pomiędzy tą ilością, a ilością osób faktycznie zamieszkującą nieruchomość, zgłoszenie się do tut. Urzędu pok. 23, w celu złożenia nowej deklaracji.
Dodatkowych informacji udzielą Państwu pracownicy Urzędu Miejskiego w Sulęcinie przy ul. Lipowej 18 pok. 23 oraz pod nr telefonów 95 777 09 16 oraz 95 777 09 26.